Dagar

Går i sakta mak. Jag njuter men saknar sol å bad.
I måndags fick vi ett härligt ryck C och jag.
Städade ni vet undet, bakom mellan. Alla lock som stått mitt på golvet har vi nu fått undan.
Handlade skruv så C fixade sista luckan i köket.
Sovrumsfönstret putsades.
Blommor duschades, nya krukor. Fix å trix.
Härligt att få undan det där som legat och grott.


Vackra blommor - en fr Mildred. Och en fr Camilla.


Dahlian inköpt på Willys blommar på balkongen.
JennyT kom.
C hade gjort en charkbricka till oss.

Go välkomstdrink blev till rosévin som..
Blev till middag som C lagat.

Flankstek m go potatis.
En kväll m prat, mat och dryck.
Kaffedrinkar.
Oj, bussarna har slutat gå !
Japp, det fick bli taxi för Jenny.
En härlig kväll.
Tisdag , rastade Zigge. Sen var det tvätt kl 08.
Dagen gick i sakta mak. Somnade i soffan. Slötittade på nån dansk serie.
Åt brieost m sylt till lunch. 
Lyssnade på bok.
Häntade F på sitt jobb och körde henne hem. Benet e ff ömt och smärtar att belasta helt.
Jag och Zigge gick runt dammen.


Som om allt det gröna hade duschat - det hade regnat.
Så himla friskt ute.
Gjorde mig en sallad till middag.
C kom hem.
Lite tv före sängen ropade på mig.

Ha en fin dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback