Helgen

 Loggade in på beredskap i fredags.
Handlade på vägen hem. Ladda kyl och frys.
Städa ur kylen ,diska ur lådor torka hyllor å sen fylla på.
Älskar välfylld kyl.
Kunna välja. 
Hämtade Cornelia från jobbet.
En mysig kväll m gott att äta. Serie på tvn.
 Portens bageri på Munkebäckstorg.
Köpte ett halvt rågbröd.
Och ett valnötsbröd.
Alltså doften i bageri är gudomlig.
Lördag ,körde C till jobbet.
Köpte årets första julklapp i Allum.
Vidare till Blomsterlandet ,lite höstfint.
Rusta, där köpte jag kolsyrepatroner.


Så här blev det på balkongen.
Eukalyptusen fick en egen kruka.
Den har växt.
Because I am happy - mobilsignalen.
Uppdrag. Funkade inte via distans så ett par timmar på plats.
Sen till Felicia och Dennis.
Fina morbror Greger kom förbi mitt jobb i fredags och lämnade en slagborr.
Syskon hjälps åt.
Felicia och jag ritade var Kevin skulle borra.
Han var lite...bakis efter en kväll/natt m kollegor.
 Kökshylla uppe.
Mango gullar m Kevin. Hon hoppar upp på axeln. Spänstig katt.
Eller klättrar upp för byxbenen. 
Såå söt.

Mango prövar nya sovrumshyllan. Hon hälsar att den håller för hennes vikt.

Papaya njöt av renbäddad säng.
Vi lagade lasagne också så innan jag åkte hem åt vi middag.
Söndag.
C skulle åka till jobbet då Because I am happy ljuder igen. Jobb.
En sväng till ett sjukhus.
Sen till Mia S kolonilott. Staketprat ,ja inte m mig men m Kevin.
Att få lyssna på snillen som spekulerar e mysigt.
Det kommer bli fint när staketet e uppe.
Hem.
Rasta Zigge.
Felicia skulle hämta mig men jag tog egen bil för att lämna den till Nelita. Hon behövde drag.
Hennes bil e härlig att köra.
På IKEA hittade Felicia det hon och Dennis skulle ha.
Jag köpte ....värmeljus m doft av vanilj. Me like.
Hem till dem och medans de skruvade bord planterade jag blommor i balkonglådor.
Planterade om en annan.
Mysigt att se deras hem växa fram.
Hämtade C från jobbet. Kassar att bära. 
Vi orkade inte laga mat så det blev sushi.
Sen rastade vi Zigge innan vi tog kväll i soffan.
Gott på bordet och film på tv.

När vi väntade på sushin upptäckte Cornelia detta i mitt öga! Det som ser ut som en blåsa/ droppe.
Vad kan det vara?
Har mailat vårdcentralen.

Nu är det måndag.
Klockan e snart 8 och beredskapen e slut för denna gång.
Nu blir det frukost.
Idag ska jag klippa mig. Så efterlängtat.
Jag har letat fram en bild där jag har en frisyr jag gillar. Den ska jag visa för frisören.
Sen får hon skapa.

Ha en fin dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback