Helgen

Tidigt på lördagsmorgonen åkte Felicia och jag till Coop Bäckebol för att köpa kräftor. Blev ett kilo räkor också. Och baguetter.
Hem å vila lite innan jag packade ihop mig, maten och Zigge.
Hämtade Felicia och Kevin innan vi hämtade upp Cornelia.
Mot Torestorp.
När vi kom fram tog Kevin ,Zigge och jag en promenad. Slingan runt..
 5 kilo kräftor.
 I ladan dukade vi upp.
Jessica & Jimi m söner
Tobias & Linnea m söner
Sonja & Perra.
Felicia, Kevin , Cornelia och jag.
Dennis anslöt efter sin innebandymatch.
Som vi åt. Och åt.
Kevin och Cornelia körde hemåt. De skulle vidare ut m vänner. 
Vi andra stannade kvar.
En härlig kväll.
Söndag.
Frukost. Kaffe. GP.
Sen körde Perra ut oss m 4hjulingen. Mot svampen.

Skogens guld.

Trattkantareller. 


Felicia och Dennis.

Fynd!!

Perra kan det mesta. Att bocka armeringsjärn gick som en dans. En pinne m krok att fästa en lykta i till mammas grav.
Vi åkte hem m välfylld icapåse m svamp.
Jag hann förbi hemma. Rasta Zigge.
Baka en kanelbullekladdkaka, den blev to die for god.

Vi rensade svampen framför Blåvitts match. Det blev vinst och 3 välbehövliga poäng.

Papaya. 💕

Hemma väntade mer svamp.
Jag rensade en del.

Måndag. Strulig start på dagen men den blev bättre.
Handlade på vägen hem.
Fyllde kyl och frys.




Nu ligger svampen på tork.
Hämtade C på jobbet.
Vi lagade middag och hade Kevin på högtalartelefon.
Han skulle göra Flygande jakob till middag.
Felicia ringde.

Sen såg vi ett par avsnitt av Morden i Sandhamn.

Nu på tåget till Vänersborg. 
Vi 4 har jobbat m kapacitets och produktionsplanering. Räknat. Statistik för 2 år.
Skapat nytt schemasystem. Fortfarande en möjlighet att önska arbetstider men också att effektivisera oss.
Jobba när vi behövs.
Idag är vi tillgängliga för support för kollegor.

Ha en fin tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback