Fick ett sms

- alltså nu får du uppdatera bloggen så jag får lite att läsa på lunchen!
Absolut.
Helgen - AllHelgona.
Ljus.
Minnas de som gått före oss.

Cornelia jobbade i helgen.
Jag matade och gosade m katterna.

Så här gott sover Papaya när hon fått leka en stund.
Mango sover gott.
Papaya låg och studerade sin syster som lekte.
Mango klättrar, plötsligt är hon på axeln.


Gott m mat. Medans jag fixade lite saker, tömde kattlådan och städade fågelburen åt de frukost å busade runt.
Hämtade Cornelia fr jobbet.
Middag.
Tv. Fotboll.
Så mycket bättre.
Söndag.
Morgonpromenad m Zigge.
Frukost innan Cornelia åkte till jobbet och jag till katterna.
Mys och lek. Högt å lågt. Filmade å skickade till Felicia och Dennis.
Jo, C och jag tvättade också.
Hem igen. Fixa sista m tvätten å sen till Slottskogen.
Möta finaste Lotta.
Promenad m prat som avslutades m lunch på Villa Belparc.
Förbi mammas grav. Tände ljus.

 
Tycker om att stanna en stund. Småprata m mamma.
Berätta mina innersta tankar. Ibland tyst. Ibland högt.
Hem.
Fixade några tavlor.  De ska jag visa senare.


Dessa serverades tillsammans m älgfärsbiffar.
Lingon.
Sås.
Mums.
Faktiskt var nog det lördagens middag för på söndagen blev det ...MAX .
Söndagsmiddag m barnen.
Först var vi på mamma/ mormors grav tillsammans.


Tände fler ljus. Pratade med och om henne.
Delade minnen.
Skrattade.

Kyrkogården är vacker m alla ljus.
Sen blev vi hungriga och då blev det middag på MAX.

Pappa fick också ljus på sin grav.
Tack Patrik min kusin, för hjälpen. Graven är i Lycksele. 
En fantastisk helg till ända. 

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback