APT ArbetsPlatsTräff

På distans.
Via Teams.
Pia och Eva kom hit.
Vi tre - mysketörerna.
De tog emot mig på tolkcentralen 1991 m öppna armar.
De två tillsammans m tant Anki, Carina Johansson och Lena Wilund formade mig till den tolk jag är idag.
Lärde mig jobbet fr grunden. De kät mig pröva. Höll mig tillbaka. Lät mig växa långsamt - få en rejäl trygg stam.
Så mycket roligt vi gjort tillsammans.
Cornelia hjälpte mig att duka å fixa.



Började dagen m frukostbuffé. 
Sen var det teknik en stund, att koppla upp oss alla tre.
Vi lyckades.


Här i solen låg han i ett par timmar å njöt.


Lunch - jag hade lagat kyckling. Viktväktarnas recept.
Såå gott.
Gustav Afolfsdagen till ära blev det en bakelse till kaffet.

När mötet var avslutat skålade vi in helgen!!
Goda var de så de blev två och sen en GT.



Camilla J var m på afterwork på länk. Timmarna gick och dagen blev till tidig kväll innan de gick hem.

Då började nästa mys.
Felicia och Dennis hämtade Cornelia på jobbet och dukade sen upp ett tapasbord.
Som jag glömde fota 🤷‍♀️

Mysig kväll. Bara Kevin som saknades. Han jobbade.

Idag är det lördag.
Manuel fyller år - 55 !
Och det är idag 5 år sen jag och Pia, Eva Susanne flög till Thailand för att fira Eva som fyllde 50.
Vilka dagar vi hade !
Ao nang och Bangkok. Som vi njöt.
Sol. Bad. Mat. Shopping. Drinkar. Tuktuk. Prat & skratt

Nu blir det tv4 ,nyhetsmorgon. Valet i USA.
Cornelia är på väg till jobbet.
Zigge e rastad.
Kevin kommer hit ,vi ska fixa lite grejer tillsammans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback