Städfirma MAS och ELT

Hade ett heldagsuppdrag igår. Eller var det ett hedersuppdrag?
Bussen gick lite efter 08. Jag hade rastat Zigge och fått i mig en kopp kaffe.

Viktigt m rätt utrustning. Tänka på ergonomin. Och vätskebalansen.


Först skulle jag till detta hus. Hämta fler städartiklar samt en dammsugare. 
De som bor här hade sovit gott denna första natt i nya lägenheten.
Härligt.
Jag vandrade vidare m händerna fulla. Mötte upp Marie.
Vi klev in i den söta lilla ettan.
Dukade upp.

Marie hade med sig frukost. Viktigt m energi.
Sen började vi. Hon tog badrummet och jag köket som är en Trinette. 
Litet båda två men det tar tid att skura. Skåp. Lådor. Golvbrunn. Vattenlås. Avfrosta frysfacket som är en böjd bit plåt som hänger i kylskåpet och rymmer en halvliter glass!
Felicia kom m en pall.
Vi skurade vidare. Fönster putsades. Golvlister torkades.
Kevin kom. Vi togen kort paus.
Vi fyllde på våra glas.

Prylar e viktiga. Rätt produkter e A och O.

En säck skräp slängdes. Och till sist torkade vi golvet och ut oss själva.

Jag lyckades m att skära mig när jag skulle skura bakom lampan över spisen.


Sen gick vi till nya lägenheten. Där fanns mer bubbel till oss.
AS eller AC - After Städ eller After Clean. Det var vi värda.
Och varsin Billy pizza. 
De som bor i lägenheten var på inköpsturne m syskonen och en kompis.
Mio. Ikea. Elgiganten.
Marie fixade flottören i toan.
Fan va duktiga vi e. Vad vi kan !



Ny säng. Överkastet som älskade mormorn virkade till Felicia när hon var liten.
Tapeten!! De som gjorde den måste ha rökt på! Alltså den färgkombon.
De ska få det målat/tapetserat snart.
En dag m mycket jobb å slit men rolig.
Glädjen att kunna hjälpa är fantastisk. Och att ha turen att ha en vän som mer än gärna ger ett handtag.
Delad glädje, dubbel glädje.



Blöta, svettiga men m bubbel i glasen.

Glada, lagom onyktra tog vi oss till vagnen.
Hemfärd.

Väl hemma somnade jag i soffan. Vaknade till lite när Corbelia kom hem. Felicia hämtade nycklarna.
Märklig känsla när kl är 19 och jag hade en känsla av att vara bakis.

All lycka till i nya lägenheten Felicia och Dennis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback