Mmmmys

Fredag hade vi möte på jobbet hela dagen. Mycket information och förhållningssätt i dessa Coronatider.


I år har vi en ny punkt på dagordningen.
En kollega som väljs till månadebs medarbetare.
Jag.
För min nominering av Pia till p4göteborg.
💞

Pia skickade den här till mig senare på kvällen.


Lördag hämtade jag upp Eva och Nelita för färd mot Lindome.
Detta är utanför Grönbergs.

Så himla fint.

Hit skulle vi. 
Lilla Spinneriet.
Melodikryssmorgon.

Vilken härlig miljö.


Så mycket fint att vila ögonen på.

Orangeriet. Istället för buffé serverade de oss på tallrik med möjlighet till påfyllning.

Vårt bord.

Detta var Evas och min present till Nelita. 



Wow  så gott allt var. Melodikrysset var skitsvårt men vi hade kul.
Vi strosade runt i butikerna en stund.

Vi åkte till Växtverket vid Jaegerdorffsplatsen.
Köpte anemon- frön/knölar. 
Lämnade av mina fina vänner.
Cornelia kom hem fr jobbet. De stänger tidigare nu i dessa tider.
Vi tog en lång härlig promenad.


Prins Zigge 💞


Och jag - jag tycker jag e så lik min syster!

Det blev söndag. 
Vi vaknade tidigt - åkte till IKEA, Rusta och Coop.
Vi lastade ur bilen.
Kevin kom.
Tjoff så såg det rörigare ut än någonsin 🤪

Tapetsering.


Kevin och Cornelia e duktiga.
Jag fick serva m mat och annat.
Bestå skruvades ner.
Saker togs bort. 
Vi hade ju handlat en del...

Tapet från Rusta - en tapet jag för flera år sen valde att sätta upp i huset.
Nej, Nelita satte upp den.
Jag har verkligen saknat den men nu sitter den här!
Mönsterpassning.
Sned vägg.
För lite lim.
Jag fick åka till Rusta. Igen.
Och till Stadium.


Snillen spekulerar.



Blev så jäkla fint!💞

Felicia och Dennis kom.
Födelsedagsmiddag i förskott för Cornelia.


Monterade grillen.
Kött marinerades av Felicia. 
Majsknyten.
Grillsås 💞💞

Vi satte oss till bords.
Så gott.


Bestå monterades igen.

Teamwork.
Det blev sååå fint.
Sen tog vi pingisracketerna och gick tvärs över gården.

Där spelade vi rundpingis. Så kul !
Efter en timma gick vi hem. Rastade Zigge och åt tårta.
Lite härligt häng i soffan. Tv.
En helt underbar helg .
Tacksam. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback