Gårdagen

 För ett par veckor sen satt jag på bussen/vagnen, scrollade instagram
Läste. Och mailade sen.
Nominerade min fina kollega till veckans medarbetare på p4Göteborg .
De ringde upp mig och sen började vi pussla ihop det hela.
Chefen involverades.
Möte m Pia bokades.
Hon,Pia, var så nervös inför detta möte trots att Chefen sagt att det skulle bli kul.

Jag mötte upp PO Wenander utanför 7/11 lite före halv åtta.
Några kollegor var vidtalade.
Jag blev intervjuad i direltsändning om varför jag nominerat Pia.
Musik spelades i radion medans vi väntade i konferensrummet.
Sen gick vi till chefens rum och överraskade Pia.
Hon blev glad. 

Det fotades. För p4göteborgs instagram och våra egna kanaler.
PO hade go fika med sig till oss.

Pia fick hämta andan innan hon blev intervjuad. Chefen, Anette var också m i radion.

Pia min fina kollega, vän och mentor.
Hon är en mycket duktig tolk.


Så roligt.
Hon är så värd detta.
Nu har hon hämtat sig. Och förlåtit både mig och chefen för att vi lurade henne.

En annorlunda, rolig dag på jobbet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint gjort av dig! Lite glädje i dessa tider behövs. Blev så rörd över att se hur överraskad hon blev o så omtänksam du va. Precis vad som behövs nu💖

Svar: 💞
Elisabeth T

2020-03-18 @ 21:14:21
Postat av: Anonym

Glömde ju skriva mitt namn! Rosemarie

2020-03-18 @ 21:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback