Fredagen

Var jag ledig från jobb. Jag försöker önska och lägga schemat så jag får en ledig dag här och där. 
Tycker det är skönt.
Jag rastade Zigge på morgonen.
Sen gick jag till Mohlins och köpte frallor.
Frukost m Cornelia och Kevin men före det hade kag startat tvätten.


Det fanns önskemål om lemoncurd,frallor, tjock krämig yoghurt.
Cornelia gjorde äggröram fetaost i.
Som vi åt!

Wienerbröd och kanelbullar fanns också.
Det var såå gott.
Mot Jysk och stoljakt. Köksstolar till Kevin.
Jysk var i plast. 
Mot MiO. Att gå i affärer m dessa två är som att vara med i en stand up show.
Humor,som jag skrattar.
Här hittade han vad han sökte. Fyra stolar. En fick han m sig hem de andra kommer till veckan.
Lite trix i kassan och vips blev det ta fyra betala för tre!
Ikea - här köptes det lite smått och gott. Kevin gav Cornelia en monstrera.

Hon älskar dessa,trendiga nygamla blommor.
Kevin styrde hem,han skulle börja jobba kl 15.
Cornelia och jag tog en roadtrip till DollarStore och Klädkällaren.
Roligt.
På vägen handlade vi lite mat.
Lagade middag som blev såå god.
Sen däckade vi i soffan.
Rastade Zigge.
Sen åkte vi till Kärra för atr kolla bär Denbis spelade innebandy.
De låg under länge men gjorde sen en upphämtning av klass.
4-4
För att sen tappa lite och förlora m 6-5.

En supporter sov sig igenom bästan hela matchen liggandes på sargdelar.


Dennis in action 

Dorian ❤
Lördag, frukost m Cornelia innan hon åkte till jobbet.
Själv planerade jag klädsel inför mitt uppdrag. Jobba m EvaM heeeela dagen, kvällen och en bit in på natten.
Men så ringer Eva och meddelar att det blev avbokat pga sjukdom.
What?!? Luften gick ur mig. Jag förbereder mina uppdrag till 95% i mitt huvud och poff så var allt ogjort.
Jaha vad skulle jag göra istället?!
Det blev soffhäng till en början. 
Jag är absolut sist på bollen - att se Bron.
Den e bra. Annorlunda.
Men jag gillar den.
Avsnitt efter avsnitt.
Ringer Kevin. Åker dit m två kuddar under armen. Svarta i sammet. Passar hans soffa. Köpte de igår på DollarStore.
Och en nagelborste 🤪
Oljade in bordet vilket tog oss max 10 minuter.

Det blev fint -nu ska det torka sen e det klart.
Kastade in den gamla soffan. Körde den till Emmaus. Vidare till Ikea igen. Köpte sängben och en sån där grej att hänga över soffkanten så man kan ställa ett glas på den.
Mötte Romario ,fick oss en pratstund.
Tillbaks till Kevin. Slängde skräp.
Sen åkte jag hem.
Rastade hunden. Igen.
Lagade mat, köttfärssås där pastan fick koka med i grytan.
Ger en mustighet som jag gillar.
Sen la jag mig i soffan. Igen.
Fler avsnitt av Bron.
Mello.
Cornelia åkte direkt efter jobbet till sin fd kollega Bea för att lösa korsord, spela kort och tjöta. 
Det blev helt annat innehåll på dagen än jag planerat men den blev bra och jag hade betalt hela tiden.
T o m ett tag när jag sov!

Idag är det söndag den första mars.
Första söndagen i denna månad är det Vasaloppet som gäller.
Ska sätta på tv:n.
Zigge e rastad. Jag har kaffe i koppen.
Lunch kommer Kevin och jag att äta i Mölnlycke i samband m att vi lämnar tillbaks sängen han lånat av moster och morbror.
Kevin får skruva på de nya sängbenen som tack.
Önskar Dig en fin dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback