Dagarna går

En olust bor i mitt bröst. 
Corona.
Jag gör det jag kan och ska men samtidigt arbetar jag. Handlar. Lagar mat. Rastar Zigge.
Frågan är inte om jag eller någon kär får Corona utan när.
Ett lömskt stresspåslag i min kropp.
Pyr.
Jag drunknar i all information. Jag som älskar nyheter. Ser på tv. Läser i mobilen.
Men nu ,nu orkar jag inte. Det skapar mer oro, frågetecken än det ger mig svar.
Folkhälsomyndigheten får vara min källa.
Lita på att de vet.
Förlita mig på deras direktiv. 


Kassava.
Manjoka.
Köpte den till Kevin. Han gillar att ha den bär han gör rotgrönsaker i ugn.
Tillsammans m sötpotatis. Lök. Palsternacka. Vitlök.
Prova!


Chefen bjöd på våfflor.
Gott m fika när jag mest sitter på kontoret.
Många uppdrag blir avbokade. Inställda. Uppskjutna.
Hemma blev det våfflori plättlaggen. Hittade inte våffeljärnet.
Det blev okej.
Felicia, Dennis och Cornelia åt iallafall.


Om du vågar dig till Nordstan kan du köpa med dig vackra blommor.
Grönska mildrar oro. Stillar själen.
Det kan behövas i dessa Coronatider.
🙏


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback