VästraBodarna

Efter en lugn dag på jobbet for vi till Mia.
Kusinen min.
Middag - moster hade lagat älggryta m svamp.
Himmelskt god. 


De hade plockat blåbär tidigare på dagen.

Av en del av dem gjorde morbror



Blåbärsgröt!
Det gjorde min mormor till mig när jag var liten.


Mormor serverade den ur en oval, grön form. Precis samma mönster som denna.

Med strösocker på och mjölk till.
Den smakade så gott. Barndom.


Sen var det mattvätt.
Den blev så ren och ljus.
Nu hänger den på tork hos Mia.

Felicia och Dennis hämtar hem den när de åker dit på söndag igen.
De ska hälsa på Mango och Papaya.




Helt ljuvliga små kattungar.

❤❤

Mat m prat om böckerna vi läst.


Livet.
Timmarna for iväg.
Nu e Zigge rastad och det är dags för fotboll på tv.
Milan vs Juventus.
Ibrahimovic vs Ronaldo.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback