Mitt jobb

Tar mig till vackra platser. Möten. Människor. I med och motgång. Glädje och sorg. Livets innehåll.
Igår var det i kärlekens tecken.
Eva min fina kollega och jag jobbade tillsammans.
Ev har jag jobbat m sen 1991 m några års paus då hon var lärare på tolkutbildningen. 
Skicklig tolk. Härlig vän.
Hämtade upp henne hemma.
Vilken vacker plats vi hamnade på.
Vi var i gooood tid så vi tog en promenad.
Samt selfies för chefen ville se oss i annat än svarta kläder.




Vi hittade en söt liten bänk där vi slog oss ner.
Tog några bilder och skickade en till chefen.

Rosa klänning hade jag. Eva en grön.


Vi fick god mat , hummersoppa och hjortfilé!
Mums sa vi som båda älskar mat.
En kvinna som jobbade där vi var hade en så snygg klänning.
😍
Jag tog mod till mig å frågade varifrån den kom.
- HM!
Jag har nu klickat hem den!
Torsdag, redan rastat Zigge. 
Blå himmel idag ,blir en skön dag.

Kram till Dig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback