Lördag

I långsamhetens lov. Stilla. Skönt.
Vaknade ,rastade Zigge.
Vilade.
Frukost m Cornelia.
Hon åkte till jobbet m mig i lurarna.
Under samtalet städade jag. Dammade. Vattnade blommorna.
Plockade lite.
Igår var Kevin och jag hos Mia S. Hon skulle sätta upp sitt String skrivbord.
Det hjälpte Kevin henne med. Själv var jag hantlangare.
Och fotograf.


Vackra Lilly hittade en nya plats att ligga på. 
Skrivbordet kom på plats.
Kevin släppte av mig hemma. Han skulle hinna med en dusch innan han skulle till farbror Manuel på middag.
Barnen har hjälpt sin farbror i veckan att tömma hans olika förråd som han har haft för sina skeppningar till KapVerde.
Fint att de hjälper honom när han frågar.
De hade en go kväll med mat, prat och ett glas grogue!
Jag kollade tv. Drack ett glas vin. Kollade Marcella på Netflix.
Somnade tidigt. Tur det då Zigge väckte mig tidigt idag.05:23.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback