Veckan

Dagarna rusar förbi. Jobb. På plats och många på distans.
Teknik som strular. Uppdrag som bara flyter.

Cornelia har pluggat. Tentan närmar sig.
Vi har längtat efter granmannen. Vi vill ha en 🌲NU!

 Igår kom han!
Men han packade inte upp granarna 🤷‍♀️
Men idag, idag kom en lastbil fylld m🌲🌲🌲
Och nu i eftermiddag när jag klev av bussen stod granar på rad.
Jag har rastat Zigge. Maten står på spisen. 
Africana.


Igår fick vi ner lådorna m julsakerna. 
Vi städade och pyntade.
Doften av vit hyacint sprider sig .
Ikväll ska vi klä granen och lägga alla paket under den.



Där ska den stå. På en underbar duk virkad av min mamma.
Imorgon är det apt, via teams. Eva och Pia kommer hit.
Det e mysigt. Det ser jag fram emot.
Nu ska jag hämta Cornelia.

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback