Juldagen

Gick i långsamhetens lov.
Tvserie, mata avsnitt efter avsnitt.
Mannagrynsgröt till frukost. Skinkmacka.
Dagen gick. Mumsade på godsaker.
En härlig promenad m Zigge.
Sen tog Cornelia och jag en till utan honom.
Mer tv.
Plockade undan disk, fixade i köket.
Sen skulle vi till katterna.
Vi fick nästa bryta oss in i bilen! Stora Grå fick ju sitt julbad den 23e och ny var låset fruset.
Och centrallåset vill inte funka - jag ska byta en säkring.
Men efter att ha värmt nyckeln i handen och m Guds försyn fick vi upp den. Cornelia gick upp till katterna.
Jag till Kevin för att lämna en påse julmat.
Googlade. Tog m handsprit ut till bilen och vips kunde jag låsa/ öppna bilen.
Sen myste vi m dessa..

Mango la sig raklång efter att fått äta sin julklapp. Blötmat.
Mums va det var gott.

Papaya får knappt plats längre. Även hon fick matkoma.
De e såå söta. Keliga. Busiga. Gosiga.
Hem.
Lite mer tvserie.
Mumsade lite mer.
En riktigt härlig juldag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback