Dan före dopparedan!

Promenad m Zigge i arla morgonstund.
Frukost m Cornelia. 
Slumrade på soffan. 
Fixa lite i köket - vardagsbestyr.
Sen iväg m bilen. Gjorde ett stopp på Lidl för att köpa en blomma men det var kö för att komma in.
Vidare. Köpte röda tulpaner.


Fikade med mamma. Kaffe ,kaka bakad av moster. Skumtomtar.
Pratstund.
Tanka närhet. Energi.
Saknar henne så. 
Vidare i bilen.
TideCar - jultvätt av bilen!

Bästa ever!
Snabbt, smidigt, enkelt och m bra resultat.
Tack Mia S för tipset. Vi fick båda två våra bilar tvättade idag. Samma sak ifjol.
En gång ingen gång. Två gånger en tradition.
Fick köpt läsk och Bregott.
Hem å koppla Zigge.
Dammen runt m Felicia i lurarna.
Hem.
Gjorde Jansson m bok i lurarna.


Gillar hennes böcker men uppläsaren är inte i min smak.
Så viktigt vem som läser. Hur det läses. Dialekten. 

Skinkan in i ugnen.
Somnade en stund på soffan.
Felicia kom m julklappar som alla lades under granen.
Det e trångt nu. En klapp hamnade i klädkammaren.
Vi åt sushi.
Gjorde knäck. I mikron.


Hälften m mandel.
Sen kom Dennis - han hade spelat paddel.
Bingolottos uppesittarkväll. 
Tradition.
Mitt i spelet hämtade jag Cornelia som slutade 21.
Hon fick i sig lite mat och hann spela.
PlingPlong så kom Kevin som slutade lite före elva.
Skinkmacka hägrade för honom. Och han hann spela sista omgången.
Vinst? 250 kr.
Men att få vara tillsammans m mina barn är det bästa!
Idag är det julafton. Ännu sover de flesta. Zigge och jag har hunnit vara ute på morgonpromenad.

Idag ska vi njuta av livet & varandra.
Äta frukost.
Fixa lite. 
Ta en promenad.
Se Kalle.
Äta.
Njuta.
Vara.
Spela spel.
Vara tillsammans.
Livet är nu!
Önskar Dig en riktigt God Jul detta märkliga Coronaår.
❤🌲🤶🎅🌲❤


Kommentarer
Postat av: Sara

God jul 🎄❤️

2020-12-24 @ 09:25:29
Postat av: Sara

God jul 🎄❤️

2020-12-24 @ 09:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback