Annandag jul & söndag

Annandagen, Cornelia for till jobbet m packad väska. Hon skulle tillsammans m syskonen åka till BohusMalmön för att fira jul m farbror, faster och kusiner.
Kevin skulle hämta henne. Felicia och Dennis körde egen bil direkt från hans föräldrar.
Jag myste m katterna.
Sen handlade jag till kvällens överraskningsmiddag för AnneLie min kollega/vän.
Mango

Roligt att dricka vatten ur glaset
Papaya 

Gosiga tassar. 
Handlade flankstek, sparris lite rotsaker å sen hem.
Marie köpte present m sig på vägen till mig.
Precis bär hon kommer ringer en stressad Kevin. Hans bil startar inte ,han hade glömt en lampa i kupén över natten/nätter.
Marie och jag drog dit. Inga startkablar i min bil?!? Alltid legat där men nu puts väck!
In i bilen, till okq8, de hade inga. Mot statoil och 485 kr fattigare.
Ladda.

Försöka starta.
Stendöd bil.
In i min bil. Hans gick inte att låsa då batteriet var dött.
Mot AnneLie dår vi plingade på. Överraskad öppnade hon och 3 minuter senare satt vi i bilen.

Bubbel och presenter.

Maten blev såå god.
Zigge ville vara med.
Ett glas grouge fick de - jag avstod.

Två härliga vänner tog en Bolt hem vid 02.
Vilken kväll!
Prat.
Skratt.
Allvar.
Högt. 
Lågt.
Vin.
En underbar kväll.

Söndag, rasta Zigge.
Bussen till katterna. Städade deras klädkammare, en extra julklapp. 


Sen fick jag dessa bilder.

Farbror Manuel utmanade m vinterbad.
Kevin var i 1 minut.
Med mössa.
Och koll på andningen.

Manuel badade.
Simon badade.
Och Dennis men han var så snabb att inget foto hann tas.

En glad son 💕

En tradition de har. Kusinerna bildar tre par ,lagar förrätt, huvudrätt och dessert.
God mat.
Mina barn e alltid så glada när de varit där. Mycket prat. Spel. Ibland en film.
Vara tillsammans - bästa fina grejen.
Tacksam att mina barn har en så fin relation m farbror och faster. Och kusinerna.
På bilden saknas Oliver - han sov fortfarande!

När Cornelia kom hem hade de försökt starta Kevins bil men det funkade inte.
Manuel löste det  han hade ett nytt batteri Kevin kunde få låna medans han laddade sitt hos honom.
Bästa grejen. Få hjälp, be om hjälp, hjälpa!

Fick hem min bil.
Sen landade Cornelia och jag i soffan.
Matade avsnitt.
Åt middag.
Potatiskaka m stekt fläsk ! Sååå gott.


Idag måndag.
Ha det fint.
Nu ska jag jobba.
Kram 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback