12 år

En evighet. En kort sekund.
Du fattas mig - Älskade mamma.

Sorgen och saknaden är mina ständiga följeslagare. 
Ibland bakom mig.
Ibland står de ivägen för mig.
Jag har lärt mig att ha deras närvaro .
Sörjer att du gick före. På vilket sätt, någon berövade dig livet.
Saknar allt jag vi brukade göra. Skulle ha gjort.
Allt vi kunnat dela, prata om, uppleva.
Mamma ,du mamma av bästa sort. För mig var du den bästa.
Du lärde mig mycket. Om livet och dess innehåll.
Medgång. Motgång. Framgång. 
Att tro på mig själv. Att jag kan. Jag duger. Jag är.
Att livet är inte en dans på rosor . Ibland dansar livet i otakt. Det finns ingen musik. Ingen att dans med men lik förbannat fortgår livet.
Och vi lever. Överlever motgångar. Glädjs åt framgångar.
När livet har medvind.

Du bakade. Du stickade. Dansade. Läste. Älskade att se på sport på tv.
Umgicks m mina barn, dina barnbarn.
Lagade mat, bjöd på middag. Lärde mina barn att virka. Skära m lillkniven.
Tvärålund, ditt barndomshem. Västerbotten. Palt.
Lät mig ligga på din säng under en pläd, vila,medans du lekte med mina barn. Jag njöt av att höra er pjöllra om allt å inget.
❤❤❤❤


En bild jag älskar. Tagen på en plats vi besökte tillsammans. 
En speciell resa.
Du & jag - älskade mamma.

Var denna bild är tagen vet jag inte. Men jag ser ut att vara runt 12 år kanske..
En evighet sen ..snart fyller jag 54 år.
Huvva va he låt gammart'!




Kommentarer
Postat av: Sara

❤️❤️❤️

2020-12-14 @ 06:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback