Wow vilken dag!

Jag har haft beredskap sen i fredags. Lugn, inte en påringning.
Gick av idag kl 08, fina JennyT tog över.
Rastade Zigge tidigt, kl 05.
Cornelia och jag hade planerat för en dag på stranden.
Heldag.
Vi rullade vid halv nio. Då hade vi kaffe i termosen. Smör och skinka till frukostmackan.
Vatten.
Sallad.
Bubbelvatten.
Vi åkte till hemköp där vi handlade bullar, frallor, dricka, chips ja ni fattar ! Men de hade ingen grillad kyckling så vi fick rulla till ICA.
Sen mot stranden.
Vi var inte först men vi fick parkering i skuggan.
Lastade ur och började promenaden till den lilla viken.
Redan så varmt.
Vi var inte ensamma men det var heller inte knôkat.
Kanske var vi 12 personer med riktigt coronaavstånd mellan oss.

 Så fint.
Ljungen blommar.

Vi hann knappt fram innan jag doppade mig i det ljumma havet.
Vi åt frukost.
Lyssnade på podd.
Bok.
Sov.
Pratade.
Njöt.
Badade lite till.
Somnade igen.
Smörjde in oss.
Spelade wordfeud.
Kopplade av.
Underbart.
Åt lunch.
Drack kaffe.
Åt bullar.
Ja men vi hade ett halvt skafferi m oss.

Corneli pratade m sina syskon ,en var hemma och en vid havet m vänner.
Vi bestämde oss för att äta middag tillsammans.
Vi rullade hemåt vid 16:30ish.
Kaos på parkeringen. De som parkerat i vägrenen hade fått böter.
30 kr kostar en heldag på parkeringen.
Mot affären igen.
Hem.
Rasta Zigge.
Handla hundmat som vi glömde.
Städa lite, dammsuga.
Vi gjorde en härlig kycklingsallad m pasta.
Att äta tillsammans m de som betyder mest är fantastiskt.
Två hade promenerat hit. En tog bilen.
Vi åt.
Sen

Tog vi en promenad.
Hisingsparken - denna pärla.

Dennis har spelat frisbeegolf och hade två diskar i bilen.
I parken finns en bana.

Killarna spelade.
Vi tjejer promenerade med.

Dennis förklarade reglerna.

Inte lätt att sikta m en disc mella och runt träd!
Kevin hade aldrig spelat förut.
I den ska discen landa!

Nedför. Här gjorde Dennis ett kast som heter tomahawk.
Coolt.

Ser ni korgen där nere?
Vi promenerade över stock och sten.
Många grodor såg vi.
Vem som vann ? Efter särspel tror jag det var Kevin som vann m ett kast.
Systrarna spelade två hål. Och de kunde också kasta, styra.
Tror Cornelia vann eller...
Skönt m en stund i skogen. Nära hemma.
Sen blev det glass och kladdkaka.
Jag säger bara ,Vilken dag !
Tacksam.
Somnade gott. 

Idag måndag.
Zigge ville ut 04:18. Han hade ätit lite godsaker igår...
Nu ligger jag I soffan. 
Ska snart göra kaffe.
Dra igång dagen som också verkar bli solig.
Jag ska till kontoret, tc, och förbereda . Ska 
" föreläsa" om tolkning idag på en arbetsplats där de ofta använder tolk.
Det ska bli kul.
Gillar mitt jobb och pratar gärna om det.
Ha en fin dag.
Njut av livet.
Kram !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback