Helgen

Fredagkvällen blev det tacos och tv efter att jag hämtat Cornelia från jobbet.
Skön kväll.
Lördag .
Vakande tidigt av Zigge som ville ut.
Frukost m Cornelia som skulle börja tidigt. Jag blev hämtad av LD från jobbet. Mot tolkuppdrag , skriv.
Kul att jobba tillsammans. Kul uppdrag som gick bra.
Promenad till campingen i Kungälv.
Där var det träff m veteranbilar och vagnar. 

Janne och Evas bil, Dennis föräldrars bil.
Vauxhall Cresta.
Aldrig sett så små vagnar förut. 3,2 meter var den minsta. Svalbo kallas den.
Felicia och Dennis var också där.
Vi satt ute under tälttak till deras lilla vagn.
Det kom en åsk och regnskur heta duga. Som det vräkte ner!
Det blev grill. Vin. Prat. Skratt.
En härlig kväll.
Bussen hem.
Söndag.
Frukost sen kom Ditte och Malte. Promenad runt dammen. Kaffe m prat.

 Zigge blev sååå glad över att träffa sin kompis. Han skuttade, gnydde. De lekte tillsammans.

Skoj att se Zigge bli som en unghund igen.
Sen kom Mats m bingolotter vi köpt.
Kevin kom.
Han och Cornelia satt m datorn för att kolla antagningen till Cs kurs pedagogisk psykologi.
Hon är antagen. Distans. Fristående kurs.
Jag tog upp beställning på mat.
Och sen gick jag till grannen å lånade ugnen.
Felicia och Dennis kom.
Vi åt pizza, pommes och kebab.
Sen hamnade vi i matkoma.

Spelade bingolotto - ingen vann!
Kevin tog oss på en andningsövning. Spännande.
Tre syskon m sin fyrfota lillebror tog en kvällspromenad. 
Jag tog en dusch.
Sen kollade jag Champions League.

Nu måndag. Kallt ute lr iallafall i jämförelse m förra måndagen.
Fin helg. Laddade batterier,  nu ny jobbvecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback