Det blev en dag på stranden

Ja men först var jag utr m Zigge lite före 05. Scrollade på mobilen.
Kl 07 var jag på bageriet. Färskt bröd. Såå lyxigt. Och gott.
Frukost tillsammans.
Sen fixade jag iordning strandväskan. Trollade ihop en sallad. Gjorde kaffe. Flaskor m vatten. Solskydd. 

Då händer detta.




-psst, tror du vi får följa m om vi sitter här?!
Cornelia skulle jobba.
Zigge ...nja en het dag på stranden e inte det bästa för denna herre.
Styrde mot stranden.
Det var bara 5 bilar på parkeringen. Många har börjat jobba efter semestern.
En promenad ner till viken.
Tog en kopp kaffe.
Bok i lurarna Dockorna av Katarina Wennstam.
Marie, Majken och Catta kom efter en timma.
Mysigt m sällskap.
Sen kom Hedman.
Så härligt varmt. Älskar verkligen att vara i solen på en strand.
På vägen hem ,när jag körde, svängde en bil ut framför mig.
Kände igen bilen.
Jodå, Felicia ! Hon hade avslutat första dagen på sitt nya jobb.
Jag vinkade. Hon ringde upp.
Jag åkte bakom henne. Jag skulle till Kevin.
Parkerade. Felicia hakade på till honom. Dennis spelade frisbeegolf.
Kevin sov men lyckades pallra sig upp å öppna.
HäxanSkurtant infann sig och BästaKocken kom också.
Medans Kevin mornade sig lagadw Felicia mat. Och jag städade.
Måste förtydliga.
Mina barn städar. Lagar mat. Håller ordning.
Inga problem.
Men att få ge en hjälpande hand. Göra tillsammans. Överraska.
Det gillar jag.
Kevin undrade hur det kommer sig att jag är så snäll.
Ja du, av födsel och ohejdad vana. Varför ska jag inte vara snäll?
Minns när barnen var små och min mamma hämtade de från förskola/ skola. Hon hade ofta vikt tvätt, strykit, vattnat blommor, lagat middag. Lekt m barnen. Hjälpt m läxor. Bakat.
Lycka att komma hem - doften av mat.
Minns hur tacksam jag var. Min mamma sa att hon kunde vila sen.
Att göra något för någon annan är fantastiskt.
Glädjen det kan ge för den som överraskas.
Älskar det. 
En sväng till mataffären m sonen som sen åkte för att träna.
Sen hem. Hämta ett pass då jag skulle hämta att paket i Cornelias namn med innehåll till mig.
Snopet att affären stängde 18 - glömde coronatiderna.
Hämtade C .
Hem å laga middag.
Rastade Zigge. Igen.
Såg sen sista avsnittet av Queen of the South. 
En bra dag.
Slöa slappa på stranden m fina vänner.
Umgås m mina barn.
Mat.
Och Prins Zigge.
Vad mer kan man önska? Inte mycket.

❤🙏❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback