Påskafton

Cornelia och jag vaknade tidigt. Åt frukost innan hon åkte till jobbet.
Zigge var rastade först av allt.
När hon gått till jobbet skurade jag badrummet. Ni vet med grönsåpa så det skummar.
Skurade golvet ståendes på knä - precis som min mamma gjorde.
Dammade. Och slängde en del flaskor m bara en slatt kvar i.
Vädrade och lät det torka innan jag ställde tillbaks allt.
Ljuvligt!
Dammsög. Torkade av väggarna där Zigges päls lämnat spår.
När trasan ändå var i handen torkade jag av golvlisterna.
Härlig känsla när man får det gjort.
Kevin messade.
På med kläderna och med bok i lurarna gick jag hem till honom.


En härlig promenad på 30 minuter. Ja, jag går långsamt m mina korta ben.🤪

Ni minns att barnen firade kusin Hugo nyligen. Mitt i allt prat om Felicia och Dennis flytt fick Kevin frågan om han ville ha en diskmaskin.
Ja tack gärna svarade han!
Idag installerade vi den.
Drog fram spisen. Bort m golvsockeln.Skruvade loss skåpet. Ut med det.

Han gjorde och jag assisterade. 
En liten tankevurpa eller rättare sagt såg vi inte lösningen från början.
Det blev lite borrande i onödan men men


Det var ju bara att skruva lös den extra vita " delen" i diskbänksskåpet. Och där fanns hålet för slangar och elsladd!
Han pratade m Perra om ballofix kranar medans jag åkte och köpte slangklämmor och lunch.
När vi ett par timmar senare åkte till Rusta körde han den första omgången disk!
We made it ! 💪Och kul hade vi under tiden.
På Rusta blev det två pack m balkongtrall till och nåt litet till.
Sen till Hornbasch för att köpa en fogsvans.
Han släppte av mig hemma.
Jag rastade Zigge och mötte då Cornelia m händerna fulla av påsar. Hon har handlat på sitt jobb.
Middag.
Prat.
Lite tv. 
En tidig kväll då vi båda var trötta.
Påskafton 2020.

Kram 🐥🐣🐥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback