Oj lördag igen!

Veckan gick fort, skönt m en ledig måndag.
Annan dag påsk.
Tvättade tidigt.


Sen målade jag hyllplan.
Cornelia och jag målade klart skåpen innuti på kvällen.
Sen har vi rensat. Städat ur. Kastat plaspåsar. Papperkassar.
Organiserat hyllorna innehåll.

Jobbat om än mest på distans.
Via diverse plattformar.
Det har funkat.
Var till IKEA. Köpte kryddhyllor. Trall till balkongen. Liten stekpanna.
Gardiner till balkongen - vill skapa ett mjukt tak.
Hemåt via Clas och Maria för att ta en fika och hämta hundmat som de ville bli av med.
Cornelia har gjort sista dagen på DiModa. Butiken ska flytta men det är inte klart m ny lokal.
Kevin och hon har sökt utbildningar. Flera. Olika.
Apt i fredags var via skype. Pia kom till mig.
Go frukost.
Nybakat bröd.

Tur att Cornelia var hemma ,vi behövde teknisk support.
Pia bjöd på lunch.
Vi satt i möte fr 8:30 till 15med en kort paus för lunch.


Det var lite trixande men det funkade.

När arbetsdagen var slut tog vi oss en drink.
Sen handlade jag.
Middag .
Felicia och Dennis kom. De tog en promenad m Zigge och Cornelia runt dammen.
Kevin kom.
Middagen blev burgare m pommes.
Lets dance på tv.
Killarna körde pingis.


Nymålade kryddhyllor skruvades upp.
Så fint.
Vi firade Zigge också som fyllde 13 år!

Idag lördag. Vaknade tidigt. Rastade Zigge..fixade kaffe. Kollade halva avsnittet på DNA som jag somnade ifrån igår.
Så bra serie. Gillar Danska serier.
Mumsat godis. 

Fick ett så himla fint påskägg av barnen.

Idag har Cornelia lagt ny trall på balkongen. Hon e duktig.
Vi behöver en såg för att fixa några plattor. Tar det imorgon.

Gardiner har hon satt upp - får se om de sitter kvar och hur det känns.
Hon ska iväg på tjejkväll.
Jag ska slöa i soffan. Lyssna på bok. 

En vecka går fort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback