Annandag Påsk

Oj så mycket saker skafferi och städskåpet innehöll.
Nu står allt i sovrummet.
Vi sover bland makaroner och tuggben.

Så mycket saker och en hel del skit som ska kastas.
 När jag tömde skåpen åkte Cornelia och Kevin för att köpa material. Godis. Hämta färg.
Jag tog in det via balkongen.
Plywood.
Reglar.
Nån skruvsak.
Skruvar.


Zigge hade det gosigt på balkongen.


Skafferiet var till vänster - opraktiskt när man lagar mat.
Städskåpet m bara en hylla blev bara till en enda stor röra.
Oavsett hur vi försökt skapa organisation slutade det alltid m kaos.
Nu skulle de få byta plats.


- Sluta ta bilder ! Men jag vill fota. Jag har alltid tyckt om att fotografera.
Minnen sparas.
Totalt kaos i köket och där skulle jag laga mat. 
Påskbuffé. 


Mäta.
Såga.
Sätta reglar.
Fundera hur det blir bäst. 
Micron ska få flytta in i skåpet vilket ger oss en fin bänkyta.
El ska dras in från det gamla uttaget.
Jag måste köpa en grensladd.

Det bästa man har sätter man har sätter man på bordet.
Tur hon e liten å lätt.
Såga. Såga.
Dammsuga.
Hyllplan skapades.
Felicia och Dennis kom.
Dags att äta.

Det smakade gott m mat. Och det var lite plock.
Snittar. Lax. Gubbröra. Getost m valnötter och honung. Köttbullar. Janson.
Frukt.

Min tallrik 😋

Kavring m go röra, serverad i gamla snapsglas.

Frukten på bänken som vi nu kan använda. 

Felicia och Dennis hade med sig cheesecake.
Citron.
Så god.
Jag hade gjort pannacotta m påskharar.
Älskat porslin. Hjärter.

Cornelia hittade lådan m påsksaker.
Påskäggen som barnen fått av sin mormor.
Felicias, Kevins och Cornelias.
Mitt står lite bakom.
Traditioner.
Godis och trisslotter.
Alla utom Cornelia vann.



Pannacottan var god.
Fina koppar.

Efter maten spelade vi pingis. Rundpingis.
Såå kul.
Och hela kroppen blir varm.
Kevin åkte hem. Han skulle skicka in ansökan till högskolan/ universitetet.
Det blev en salig härlig blandning.
Nu håller vi tummarna.
När alla åkt hem började Cornelia och jag att måla skåpens insida. 
Sjukt segt , dålig pensel och masonit som sög fast penseln.
Någon timma senare var vi klara.
Skrubbade oss rena från färg och stöp i säng bland makaroner och tuggben.

Idag tisdag - upp tidigt.
Cornelia började 07. Jag på tåget till Vänersborg nu.
Möte, produktionsplanering.
Kaffe i koppen och croissant.
Zigge e rastad, han får varken vara i köket eller sovrummet.
Ikväll ska hyllplanen målas. Sen börjar det roliga att ställa tillbaka sakerna.
Men först ska det rensas. Hårt.

Kram på dig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback