Söndag

Vaknade långsamt ,frukost serverad av Cornelia.
Mmmmysigt.
Kevin hämtade oss. Backaplan.




Inköp av ny tv.
En djungel. 
Stor. 
Platt m svart ram som ska matcha spegel och gardinstång!
Kevin ställde frågor om operativsystem. Jag fattade nada.
Vi fann en.
7up till sodastreamern.
Rengöring för Moccamastern. Och ett väggfäste.

Tur att Kevin har en kombo. Den fick plats. 
Förbi affären för att handla mat.
Hem.
Bära in.
Rasta Zigge.
Felicia och Dennis kom.
Matlagning.


Kevin monterade köttkvarnen på KitchenAiden.

Han och Dennis malde högrev. Felicia skalade lök och vitlök som också maldes.
Salt. Peppar. Sambaloelek.

Felicia kavlade smeten. Tryckte ut burgare.

Använde de mått Cornelia ibland använder när hon lägger upp mat.


Jag rullade kanten i klippt persilja.
Så snyggt.
Kevin stekte dem samt ägg som passade på burgarna.
Rödlök. Tomat. Sallad. Dressing. Briochbröd.


Cornelia dukade bordet. Hon åt pepparbiff.

Wow säger jag - vilken middag. Vilken smak!
Serverades m pommes, ni vet sådana där rutor.


Ett glas rosé. 
Prat.
Mätta la vi oss i soffan och på golvet.
Magnum P.I.
Dock på den gamla tv:n. Den nya 55 tums tv:n ska sitta i sovrummet.
Kevin och Dennis åkte till gymmet. Felicia hem. 
Innan dess hade vi tillsammans sorterat två lådor.
Det som blev kvar skänkte jag till Emmaus.
Nu återstår en låda och en påse.

En härlig söndag.
💞💞💞


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback