Lördag

Zigge väckte mig såklart tidigt! Jaja, det är bara till att gå upp och ut.
Frukost.
Cornelia vakande. Lite planering av dagen.
Backaplan.
Bubbel.
Presentpåsar.
Dumlekolor.
Och sockerbitar.
Take away mat.
Hyacinter.
Amaryllislök.
Blomsterbukett.
Hem.
Vi åt.
Skrev tal.
Rastade Zigge. 
Piff och inslagning av paket.
Kevin hämtade upp oss. Mot Rådasjön och 75årskalas.
Bästa morbror Greger och moster Maggan!
Dessa två fina, varma, kloka och underbara människor.
Mötte upp syster och Perra. 
Mölndals roddklubbs stuga var platsen.
Bubbel m snittar och mingel.

Moster hälsade oss välkomna. Felicia och Dennis kom efter hans match. 
Vi satte oss till bords.
God buffe och gott att dricka.


Klas, Stefan och Maria - mina fina kusiner.
Fina ord till deras föräldrar. 
Moster grät.


Dennis, Kevin, Ellen, moster, systeryster och Cornelia.
Mycket prat.
Goda drycker.

Jag höll tal m darrande röst, tårfyllda ögon och fladdrande fusklapp.
Jag hade av SaraT lånat en 🎩
En sådan hade morbror på sig på sin 30årsfest. Det minns jag.
Jag hade skrivit stolpar på ett kuvert. Lite toapapper i fickan att torka ev tårar med.
Minnen.
Om morbror.
Om moster.
Om dem - deras familj.
Jag är glad att jag gjorde det. Ville på något sätt förmedla till dem och gästerna hur mycket moster och morbror betyder för mig och mina barn.

❤❤❤

Avslutade talet med en skål. Och ett tack för att de är dem de är.
Kvällen fortsatte med melodikryss gjort av Klas.


Klurigt.
Lurigt.
Roligt.

Kaffe m hembakat. Tures hallongrottor 😋
Mormor Ellen kringlor.
Och rullrån.

Ett fantastiskt kalas.

Familjen Åström.

Min storasyster och jag m moster och morbror.


Jag ville fota Kevin och Maja men de gömde sig .

Älskade ni - Kevin med sin guddotter Maja.



Stefan är gudfar till Kevin.

Triss i gudbarn!
Stefan är min gudson.  Stefan är gudfar till Kevin.
Kevin är stolt gudfar till Maja.
Vi håller det i familjen.
Jodå, den dagen Kevin får barn kommer Maja självklart att axla manteln och bli gudmor.
Det är redan bestämt 🥰🥳

Innan vi åkte hem hade vi gett moster och morbror ett handtag m städning och disk.

Tack för en fin kväll.
All kärlek till bästa moster och morbror.
75 år varav 50 som gifta. ❤❤❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback