En tung dag

Mitt i livet dog hon. Min vän Eva. 
Kvar är Per och barnen Axel och Ebba. 
Cancer- jävla skitsjukdom.
Igår var det begravning.
Sankt Birgittas kapell var fylld till sista bänkrad.
Familj. Släkt. Vänner. Grannar. Kollegor.

Ljust och fint. Musik.
Så Eva .
Lotta Radtke, Johanna och jag var där tillsammans.
Tacksam för att vi hade varandra i denna stund.
Avsked vid kistan.
Absurt.
Min vän. Död.

Efter stunden i kyrkan gick vi till Sjömagasinet där det serverades en helt makalös trerättersmiddag m viner.
Vi satt tillsammans m Eva Hasselgren och Theresia.
Samtal om dåtid, nutid och framtid. 
Fint.
Tal - vänner, chef och Per höll varma, kärleksfulla tal.
Lotta och jag slog följe till bil/vagn.
Åkte hem.
Trött och tom.
Hemma möttes jag av detta,

Så mycket omtänksamhet.
Kärlek .
Underbara Cornelia - Tack för att Du är Du.

En lång dag till ända.
Eva- jag saknar dig.


Kommentarer
Postat av: Doris

❤❤❤

2019-11-29 @ 08:21:29
Postat av: Sara

❤️❤️❤️

2019-11-29 @ 23:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback