Tisdag

Jobbade igår  sista uppdraget i regn. Utomhus.
På vägen dit vräkte regnet ner. Åskade och det rejält.
Lite läskigt.
Men med regnjackan på klarade jag uppdraget.
Sen vidare till Nina och Lars-Göran. En kväll med brottsofferjoursgruppen. 
Lika fint som alltid. Mat & prat.
Vi har träffats sen 2010.
Nina är pastor och klok som en bok. När jag gick fick jag fina ord med mig.
Jag blev rörd. Ord som gick rakt in i hjärtat.
Jag svarade med en kram för rösten bar inte.
💞
Hemma var det tre syskon som hade haft en mysig eftermiddag ,kväll.
De hade rastat Zigge. Ätit sushi. Kollat tv. Tvättat.
Prat om allvarliga ämnen. Domen mot Billdalsmannen - den domen var för mild enligt både dem och mig.
Usa vars stater inför helt sjuka abortlagar.
Kloka tankar av unga vuxna.
Mina kloka fina barn.

Nu mot jobb.


Kör en repris på denna goa bild på Prins Zigge. 

Ha en fin onsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback