London dag 2

Vaknade tidigt. Lyssnade på bok. 
Väckte Kevin vid halv åtta så vi kunde äta frukost.
Vid tio hade vi snörat på oss skorna ovh sen gick vi ut.
Mot Buckingham palace.
Där hamnade vi mitt i något event.
Sen mot Big Ben och där hamnade vi mitt i Skolstrejk för klimatet.
Tusentals ungdomar.



I samma gränd fotade jag Cornelia 2016.


Finns en del fina gator m bostäder. Som denna.
Bayswater.


Magnolian blommar. Vår i luften.

Parker m blommande rabatter.



London Eye.


Vi tog en vätskepaus.

Ombord på en båt.
Det var efter den mäktiga demonstrationen.  Tusentals ungdomar gick från parliamentet till 10 Downing street.
Vi hade lagt upp en promenad för dagen.
Mot Tower Bridge.


Den ville Kevin se. Genom kvarter. Mycket folk

Spännande hus.

Framtiden möter historien.



Kevin i sin nya mössa.
Min fina son och jag.

Jag och Tower Bridge.



Dags för lunch på Palles favoritställe.
Det var gott men inte så att jag kommer drömma om burgarna.
Shopping stod nu på tur.
Fortnum and Mason. Någon vill ha te och lemoncurd.
Vidare och köpte choklad.


En hel avdelning med te!!
Vackert godis.


Magnolia.



Kevin köpte present.


I världens största Burberry butik.
Lokalen har tidigare varit både kyrka, bio och teater. Vi blev guidade runt.



Primark en snabb sväng. De påsarna kostar lika mycket som den från Burberry.


Efter denna dag och dessa antal steg landade vi på hotellet.
Trötta, mätta, glada och med ömma fötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback