Återanvänd

Igår kom morbror Greger hit med vårt bord. 
Bär Felicia döptes fick hon en present av Ozzys, vår gamla hunds, uppfödare i Norge.
Gunnar hade snickrat en säng, ett bord m fyra stolar och två lådor till leksaker. Och en bokhylla!
Allt blev väl använt. En del saker har gått vidare till andra barn. 
En låda tog vi m till Mölnlycke i tisdags.  Igår var det klart.

Hemleverans. En bordsskiva av återvunnet material.
Nu ska Cornelia måla det vitt.
Måttbeställt bord. Custommade. Lyxigt. Fint.


Nu tjänar bordet fler som sitter i soffan.
Vi bytte ut ett bord gjort av morfar Hilding till ett made by Greger.



När jag fyllde 🤔 fjorton (?) Fick jag detta nattlinne av moster och morbror.
Det är väl använt. Av mig. Av Cornelia.
Det hänger knappt ihop. Det ska till sist bli en snuttefilt säger C.



Igår när jag kom hem städade och plockade jag undan det sista av festen. Staplade ihop locken i klädkammaren. Moet ställdes på hyllan.
Chipsförrådet fylldes på.
Jag lagade middag. Felicia kom förbi. Hon ska låna bilen över helgen. De ska till Hemsedal. Hon åt middag m oss.
Entrecôte m potatisbakelse, sparris och vitlökssås.
Hon valde rätt dag att äta här 😊
Försäkrat Kevins bil. Han kör också till Hemsedal idag.
Cornelia hade önskat följa med men hon jobbar och hade pga festen redan bytt helg.
Hon kan troligen inte heller åka skidor i fyra dagar pga knä och axel.


Han hittar allrid en plats att sova på. 

Ha en fin torsdag.

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback