What?!

Jag låg i soffan och läste boken Brevet från Alice.
Då hör jag att det knackar på dörren. Reser mig upp, Zigge tassar med ,kikar i dörrhålet. Ingen där men jag skyntar något på trappsteget. 
Öppnar och där står denna.



En matlåda från Linas Matkasse. Jag springer till fönstret, balkongen för att ropa på den som lämnade av den.
Att det blev fel. 
Det är inte min låda.
Ingen där.
Vad göra?
Jag tar in lådan. Letar upp deras hemsida.
Startar en chatt.


Jag fick behålla lådan. Det gick inte att lösa hur vems den var.
Tjohooo!
En vegetarisk vecka. 



Aldrig har jag haft så mycket grönsaker.



Här ska det lagas mat.

Corneli pusslar. Lånade två från Eva och Johan.
På golvet i vardagsrummet har hon det.
Och var ska sleven vara om inte mitt på pusslet 



Cornelia tänker att kuddarna skyddar pusslet. Zigge tänkte mysigt att sova på.



Titta på tv e mysigt.

Sängen e bäddad. Frukosten äten. Zigge rastad. Cornelia e på jobbet.
Jag ska dricka mer kaffe. Börjar jobba senare idag.
Ha en fin tisdag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback