Redan måndagkväll

Söndagen igår blev välfylld.
Frukost m Cornelia, jag bakade scones. De blev så där...jaja vi åt iaf.
Hon åkte till jobbet, glad då granen nu står i vardagsrummet ,klädd ,välklädd.
Jag tog Zigge. Fixade lite. Kollade nyhetsmorgon. Drack kaffe.
Fick ett sms. Bestömde en tid.
Vinterstudion, jag låg på spikmattan och såg skidåkning.
Blev hämtad. IKEA. Igen.

Bestå gånger två. Tvbänk och ett skåp till sovrummet. Plock å pill att få m alla delar. Inredning till dem.
Plastlådor att förvara ,spara,saker i. Ljus. Hyacint. Mobilställ.
Å säkert något mer.
Förbi å hämta Zigge.
Till lägenheten, bära in. Lasta ur. Parkera bilen.
Han började fixa. Jag diskade. Beställde mat. Sen åkte jag till Torslanda.
Gymnastiktävling, mitt syskonbarnbarn Matilda.
Spännande.
Det hela var över på 3 minuter men jag såg henne.
Och hon blev glad att fasterBerta var där.
Träffade brorsonen Magnus m familj. Goa kramar fick jag. Och en pratstund på både engelska och svenska.


Matilda nummer två i raden av gymnaster.
Tillbaka till lägenheten.  Felicia och Dennis hade anslutit.
De hade skruvat å fixat. Ställt upp tvbänken som var klar. Jag åt en burgare. Den var kall.
Prat. Ett glas vin. Jag plockade i ordning skräpet som blivit av alla kartonger.
Cornelia ringde, hon skulle mött en kompis men det blev avbokat i sista stund. Hon kom. Med blommor i handen.



De fick stå i sovrummet på det sjukt snygga skåpet.
Fönsterbrädorna kläddes in i marmorerad plast. Blev snyggt. 🥰


De tog en paus å kollade fighting.


Felicia och Zigge gosar i förra årets julklapp. Jag köpte en FatBoy av Mia seger - det uppskattades av Kevin att den var second hand.
Han gillar den.
Fåtöljerna jag kånkade upp på tolkcentralen en regnig fredag står nu på plats.
Köpta via ett instagramkonto. Snygga och bekväma.

Sista luckan på plats liksom morfar Hildings skål. Den fick min mamma i 40årspresent av sin pappa. Det har han lött in i botten av den.
Nu har Kevin fått den av mig.
Jag kopplade Zigge och tog en promenad hem. Kevin slog följe en bit.
Cornelia fick skjuts hem av Dennis och Felicia.
En välfylld söndag - barn och syskonbarn i en härlig röra som gav mig energi och hjärtat kärlek.

Måndag - åkte direkt till uppdrag.  Jobbade m SaraT - vi e ett bra team. 
Till tc. Lunch.
Ryggsäcken på. Nästa uppdrag.
Fick en så fin kommentar av tolkanvändaren 
- jag känner mig bortskämd när du skrivtolkar till mig.
Wow- lycka att förmedla den känslan.

Stan. Inköp av en julklapp. Mat, mycket mat.
Hem å koppla Zigge. Promenad m gammal kollega i lurarna.
Hade ett tråkigt besked att ge. En av våra tidigare kollegor har dött. 💔
Han var min handledare när jag gjorde praktik 89/90.
Men samtalet blev fint, dåtid,nutid och framtid.
Med lurar i öronen hann jag rasta Zigge. Plocka in all mat jag köpt efter att jag städat ur kylskåpet. Rensat och torkat ur.
Lägga kyckling i marinad. Pickla rödlöken. Blir god middag ikväll när Cornelia har kommit hem.
Nu sitter jag uppkrupen i soffan under en julröd IngaBritta.
Med knät i högläge.

Har mer ont än jag vill erkänna för mig själv...

Nu ska jag läsa bok.


Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback