Lördag

Vaknade, rastade prins Zigge.
Frukost framför tv:n. Nyhetsmorgon.
Cornelia skulle iväg å jobba. Hon gillar sitt nya jobb på DiModa i Nordstan.
Vi gick till 🌲mannen vid Preem. Spanade. Beslöt oss för att köpa gran efter jobbet.
Jag vek tvätt. La ner i lådor och hängde in. Plockade undan. Städade till.
Gjorde mig i ordning. Tog ett paket m mig som skulle lämnas in på Preem. Retur.
Hann m en buss tidigare. Hoppade av på Lilla Bommen. Gick förbi C.
Strosade m bok i lurarna mot mitt uppdrag.
Haga - så mycket folk.
Jobbade m Micke. En mysig eftermiddag m många kollegor i rummet.
Plötsligt känner jag en hand på min axel.
- Hej, jag har längtat efter att möta dig så jag kan säga TACK. Tack för att du tog emot mig och mina klasskompisar fr tolkutbildningen.
Det var så inspirerande att lyssna till dig. Så roligt. Vi pratade om dig fler gånger under vår utbildning. 
Jag blev helt stum, tagen av fina ord. 
Efter uppdraget hann jag m en öl. Möta upp vänner.
Sen mötte jag upp Cornelia. Snabbt in på Hemköp.
Handla lite mys.
Sen, sen bussen hem och inköp av gran.
Vi knackade på hos granmannen - han bor på plats i sin husvagn. Han hade sagt att vi var välkomna efter jobbet.
Redan när vi klev av bussen såg vi granar på rad.
Cornelia var helt lyrisk - hon älskar julen!

Vi tittade och fann den. Granen som passar hos oss.
Så fin 🥰


Hon som e allergisk mot gran bar den med glädje hem till oss.


Hon var såå glad, upprymd. Lycklig.
Vi satte den i sin fot. Fick den på plats.
Jag rastade Zigge. Under tiden fixade Cornelia julmys.
Julmusik. Dricka. Skumtomtar. Choklad.
Sen klädde vi den. Vit. Silver. Ljus. Bokstäver.
Den blev såå fin. 

På plats.
Välkommen till oss ❤



Vi tänkte också passa på att ta julkort. Det gick så där kan man säga.
Men kul hade vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback