Ledig dag

Fredag.
Tvättid 8-11 men först rastade jag Zigge. Mörkt ute.
Två maskiner.
Frukost m Corneli. Tomtegröt ,macka m julskinka.
Prat m Cornelia.
Ner för att hänga upp lakan, påslakan och örngott .
Resten in i tumlarna.

Cornelia tog en tidigare buss till stan. Hon skulle köpa klappar.
Kaffe.

Hämta tvätten.


Älsk på denna - lakanssträckare.
Vik lakan i tre delar. Sätt fast. Sträck. Dra.
Haka av.

Instruktionerna andas...hemmafru. Gammaldags.


När en rulle e lossad, rullas lakanet runt den. Läggs tillbaka.
Starta mangeln genom att dra ner en spak, skjuta fram den andra.
Den väger 300ish kilon.
Förr hände det att någon krossade sin underarm för att rullarna inte lagts tillbaka. 
Ikealakan e inte direkt gjorda för att manglas.
Men morfar Hildings gamla randiga -🥰

Städ. Plock. Fix.
Kevin kom hit efter träningen. Vi pratade om lägenheten. Ekonomi. Räkningar.
Han e klok, tänker, vill. Han kommer klara detta galant.
Han vill bygga sitt köksbord.
Lagade lunch. Kevin duschade.
Åkte till Coop. Handlade.
Felicia mötte upp oss.
Jag blev körd hem.
Packade upp.
Rastade Zigge.
Fyllde upp badkaret m hett vatten. Sjönk ner. Med boken i lurarna - Ingrid Elfbergs. Så bra. Hemsk. Ämnet aktuellt.

Borde leka rörmokare men orkar inte.

Nu tar jag kväll, trots att klockan bara e barnet. Ska hitta något att titta på.
Eller, nä jag lyssnar klart på boken.

Ha en fin fredag .





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback