Fick ett julkort

Ett handskrivet - ovanligt men så mycket glädje.


På mitt jobb har vi elever/praktikanter/studenter , kärt barn har många namn.
Under mina 28 år på tolkcentralen har jag varit handledare åt ganska många. En del av dem är idag mina kollegor på jobbet.🥰
Jag har också haft m mig elev/student/praktikant ut på uppdrag som har någon kollega som handledare.
Vi fördelar eleverna på bästa sätt och efter vår egen energi och vilja att handleda.
Varje termin är de ett par stycken. En del sätter mer avtryck än andra. Av olika skäl.
En del av dem jag handlett bär jag med mig i mitt hjärta. Har kontakt med än idag. Följer dem i yrket och i livet. Mysigt.
Kortet kommer från en tjej som jag bär i mitt hjärta.
Jag var inte hennes handledare men vi gjorde ett par uppdrag tillsammans.
Vi pratade. Jag lyssnade. Delade med mig av min erfarenhet och kunskap. Peppade. 
Vi pratade om livet och dess innehåll.
Förra månaden fick jag ett sms av henne. Så fint, hon mindes och gav mig omtanke på en för mig svår dag.
Följa henne på sin tolkcentral där hon nu jobbar.
En fin vänskap. 



TACK Ketty - jag blev så glad. En tår i ögat, rörd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback