Dan före dopparedan

Jobbat - kört bil. Fina kollegan Åsa hade gjort kaffe som jag fick med mig.
En timma bil.
Fyra minuter tolkning.
Plockade upp min kollega Marie som hade åkt buss till samma stad.
Sällskap.
Lunch m de tre kollegor som jobbade. Kaffe .
Vi önskade varandra God Jul. Pia ser jag inte före henne och maken Ulfs resa till Sal, KapVerde.
Spännande att höra om deras resa när de e tillbaka. 

Handla mat. Mer mat. Snacks. Vörtbröd fr fina bageriet i stan.
På vägen hem ringer jobbmobilen. Jag har beredskap...
Ringa Felicia som fick åka till systemet.
Hem m maten. Rasta Zigge. Iväg.
Helt knas - en bomkörning...den hamnar i MedControl. Vårt interna system vid uppkomna fel/skador.
Hade MiaSeger i luren. Plötsligt var jag i en semiautomatisk biltvätt. Bilen åkte längs en line men den handtvättades av x antal människor.
Blev så bra.


Ett stop på Coop för att handla det jag hade glömt förut.
Hem.
Felicia var där.
Lite fix m mat.
Öppnade posten, bl a ett brev från Tyskland.
Trodde det var reklam...



Lånade ut bilen för ett tag sen och någon körde för fort!!
25 € i böter.
Jaja, kunde varit värre. Eva bara skrattade.

Uppesittarkväll.
Felicia, Cornelia, Zigge och jag. Mysigt. Tradition.
Gott att äta. Snacks. Skumtomtar.


Granen vaktar klapparna. Det fattas ff en, två tre stycken.
Nu dags att sova.

God Jul på Dig 🌲🤶🌲

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback