Googlade lite

Så nu vet jag hur jag laddar upp många bilder på en gång.

I byn är det aldrig tyst. Inte ens på natten.
Hundar. Getter. Åsnor.
Människor.
Det kan vara svårt att sova plus att det är varmt.
Vi somnade gott den första kvällen. Trötta och fulla av intryck.

Första dagen. Klart vi ville bada. Marchellin ,vår vän och chaufför stod till vårt förfogande.
Efter frukosten,  Tia Ondina och Natalins mamma hade handlat bröd, smör och färskost till oss. Samt juice. 
Kaffe hade vi med oss.
Åkte vi till SalRei och Alisios. Numer kostar det att vara där om man inte äter för en viss summa.


Stranden i stan, Estoril. Den vi kallar "fulstranden" - full av turister 😂
Sandlek.
Sandes Club - go macka m kyckling och ägg. Kostar 65 kr.
Ett glas vitt till den. Mums.

Det första av många bad.

Säkert har Johan hittat en snäcka eller en korall.


En första härlig dag på stranden. Varmt och skönt både i luften och havet.

Eva och Johan hade tagit med sig spel. Jenga var det som vi spelade. Enkelt och lätt. Klurigt. Passar alla.
Marchellin tyckte extra mycket om det. Najs också.

Någon har förlorat, alla klossar har rasat.Kevin passade på att klippa sig. Elvis e frisör.


På quintal gör man allt. Ett härligt ställe att umgås på.
Papayan har växt.


Libania,Margarida,Maria och två andra kom på besök.
Kevin pratade mest. Jag snickrade m de ord jag kan. Men det gick bra.

Det blev kväll och dags för middag innan vi nöjda gick till sängs.

En härlig första dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback