Dagar fylld med liv

Eva,Dorian och jag vaknade först. Kaffet sattes på.
Johan slumrade i soffan.
De andra killarna fick vi sparka igång keing halv tio.
Frukost på quintal och sen iväg på äventyr.
Port Ferreira var första stranden vi åkte till.


Att sitta ute på flaket e spännande. 


På dessa väga kör Marchellin oss m trygga händer.

Så många snäckor, ett helt hav.

Kevin fiskade, Johan sprang å hämtade oss så vi kunde se fångsten. En haj!!
Liten men väldigt hajig.

Kevin släppte tillbaka den till havet. Tubarao heter haj på creol.

En selfie om dagen e bra då kan jag se att kag var med på äventyren. Jag är ofta den som tar bilderna.

Läsa bör man...det gör jag mer än gärna.
Här i sällskap m ett glas rött

Familjen Lindgren.

Här ska det byggas hus. Vi får en granne på gatan. De bygger verkligen från grunden. För hand grävs ,hackas,bärs och körs det.
Tungt jobb i värmen.

En annan fin granne. Herr Åsna.


Barnens gamla badbalja som vi skickade ner för länge sen kom äntligen till pass.
Dorian har badat sig själv och sina bilar här.
Vatten e roligt att plaska med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback