Kevin

Klockan fyra i måndags morse kom vi hem från akuten.
Trötta men tacksamma för den fina vård vi har och som Kevin fick.
Läkaren lyssnade. Frågade. Klämde och kände.
Samt tittade på filmen av hoppet 😱
Den e läskig att se.
Misstanke om skada på lårmuskeln. Kevin kunde inte hitta signalen att öyfta benet. Läkaren kände något.
Svullet. 
Smärta.
Remiss till ultraljud och MR.
Ortos - ger stöd, håller fast och avlastar.


Vi somnade gott båda två när vi väl kom hem.
Jag satte larmet, 1 timma och 43 minuter skulle jag få sova.
Upp, iväg till jobbet.
Ringa samo, be om kompledigt.
Fina SaraT tog mitt förmiddagsuppdrag. Kompade ut. Åkte hem. Ringde Mölndal fick tid för ultraljud kl 14.
Somnade om. Cornelia hade jag mött på hållplatsen. Hon skulle jobba.
Fick i oss frukost. Kevin duschade. Jag rastade Zigge.
Till mölndal.
När undersökningen var klar blev det akuten igen!! Något var trasigt.
Medan Kevin väntade där tog jag bussen till mitt uppdrag. 
Tillbaka mot mölndal, köpte m mat. Mötte Niki som efter plugget åkte för att hänga m Kevin.
Fint av honom.
Precis när jag kom fram var Kevin klar.
Lårmuskelsenan är delvis av men behöver inte opereras.
Blödningar i knät.
De låste ortosen så han bara kan röra benet lite. Böja och sträcka.
Hem hit. Kevin ville det.
Cornelia kom hem och Felicia och Dennis.
Skräpmat till middag.
Jag började frysa något infernaliskt. Varm dusch och isäng. Tror spänningen, chocken släppte.
Tisdag, upp tidigt mot uppdrag.
Cornelia är ledig så Kevin  har sällskap och lite markservice.
Vi fick anmält skadan till försäjringsbolaget.
Åt middag, rastade zigge. Kollade tv.
Mumsade chips.
En mysig kväll trots omständigheterna.
Nu ny dag, onsdag. Kevin sover gott i soffan. Cornelia hostar. Zigge e radtad. Endast jag är vaken.

Kommentarer
Postat av: Sara

Och jag, är vaken.
Skönt att slippa operation!! Men jag glömde fråga igår hur lång tid det kan ta till det läker..?
Och självklart ställer jag upp om jag kan. 100%. Även om ”lilla” sonen inte är så liten längre 😉

2019-04-03 @ 05:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback