Helgen kom å gick

Mysig fredagskväll, Felicia och Kevin kom hit.
Vi åt mat och sen hade vi fredagsmys.
Kollade film. Cornelia somnade. De åkte hem.
Underbart att hänga tillsammans.

Lördag, Team always träff.
Sara och jag sydde ihop dagen på en kvart.
Sex and the city tema.
Mötte upp tjejerna på Hjalmar.
Fika på Espresso House där de fick sina uppgifter. 
Förrät och efterrätt , begränsad budget.
Huvudrätt m samma förutsättningar.

Sara och jag åkte hit till lägenheten dit de andra också kom. De hade fått en karta att följa efter att de hade köpt sig varsitt drinkglas på Emmaus.

Mat lagades. Förbereddes. Skumpan knäcktes.



Dracks.
Prat. Skratt.
Klockan 17 ringde det på dörren.
MagiskaMarie kom.
Vi fick en sittning m henne.
Namn skrivna på lappar som hon "läste av".
Sittning, m kort.





Mina kort- det Marie sa till mig har jag spelat in. Sparat , möjligt att lyssna på igen.


Skrattar
Inte rädd för att kavla upp ärmarna.
Inte rädd för att hugga i.
Bara att göra, ser inte hinder utan lösningar.
Förvånas över att andra inte bara gör.
Handfast.
Energi, allt går av bara farten.
Det har varit lite mycket det senaste, behöver lägga upp fötterna.
Vila, se på tv.
Ska bara, ska bara - titta på tv är helt okej, bra att göra.
Släppt taget om någon,  varit för godhjärtad. 
Kan inte göra mer.
Kan gå 1000 mil för en annan människa.



Det var det jag fick till mig från via mitt namn skrivet på en lapp som Marie, oläst, höll i sina händer.





Fina tjejer. Vi var få men vi hade så roligt, mysigt. 



Camilla sov över. Vi åt frukost. Tog en promenad.
Åt pizza. 
Camilla och jag åkte till Backaplan. Jag handlade lite på Rusta, min nya favoritbutik.
😊

Marie och Majken kom förbi. Majken gick igenom Cornelias klädpåsar. 
Hon fick med sig en påse hem.
Återvinning när den är som bäst. 

Cornelia och jag kollade tv, rastade Zigge.
En mysig helg är till ända. 

Idag måndag, sjukskriven, hemma, vila.
Cornelia är på jobbet.

Ha en fin dag.


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack själv för helgen - En MagiskAfton ❤️
Glöm inte texten på återvinningspappret. Vila! Själv har jag lagt den i almanackan så jag kan ta fram den om jag behöver någon gång ☺️

Svar: jag har vilat idag. sovit middag. lyssnat på bok. rastat zigge. min lapp ligger i byrån. ska lyssna på det jag spelade in.
Elisabeth T

2018-10-01 @ 11:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback