Söndag

Vaknade tidigt, ganska skönt ändå att långsamt ta sig an dagen. 
Denna helgen var tom , inget inbokat. Skönt. 
Igår kände jag mig förkyld, trött frusen. Drack mängder med te. Vilade.
 
Ditte kom hit med Malte. Det var mysigt. Härligt att promenera och sen ta en lång fika. Hinna prata ikapp. Zigge blev verkligen glad över att träffa sin kompis Malte. Lekte gjorde de. Länge. 


Hedvig kom för att hämta sin mamma , hon stannade och tog en kopp kaffe hon också. Hon och Cornelia gick på förskolan tillsammans. De har känt varandra hela livet. 
Kevin och Hedvig gick tillsammans från Djungeln till sjätte klass sen bytte Kevin skola men de är fortfarande goa vänner. 
Lite handling på Backaplan, mat som ska inhandlas, lagas och ätas. Gårdagens middag var helt och fulllt fr Picard. Så gott och att Cornelia sen lägger upp det fint gör något för ögat. 


Ett glas vin till. 
Victor kom hit, han och Cornelia skulle gå ut. De mötte upp Felicia för en kväll på stan. Själv låg jag kvar i soffan. Tittade på Så mycket bättre men jag får erkänna att jag inte såg det sista dvs jag missade Eric Gadd . Jag får helt enkelt kolla igen. Vill inte miss honom.
Jag har redan tagit en promend dock utan Zigge. Han är hos Antonio. Jag är så van att gå på promenad att min kropp blev rastlös , tog en sväng men det kändes konstigt utan hund.


Idag är det söndag. Jag ska fortsätta vila, tanka energi. Jag behöver det. 
Det är Allhelgona helg, det ger mig tid till eftertanke. Jag och Kevin besökte min mammas grav igår. Tände ett ljus. 


Jag pratade också med min kusin Patrik som hade tänt ljus hos min pappa. 
Livet är här och nu, det låter klyschigt men är inte mindre sant för det. 
 
Ha en fin söndag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback