Söndag

Vaknade av att Zigge ville ut. Vi tog oss runt kvarteret. 
Landade sen i soffan. Cornelia vaknade ganska snart efter.
Frukost. 
Pannkakor.
Planer för dagen.
Förrådet!



Jag fick slå mig in. Huller om buller. Ingen ordning. Allt i en skön röra.
Ut med allt i källargången.
Böcker skulle sorteras och skänkas. 
Julsaker hittas.
Anfallas av galgar.

Gaaah!
Cornelia kom till min räddning.


Denna juvel var en gång min mammas. Hon måste varit en riktig badnymf i den.


Resväskor. Korgar. Bra att ha saker.
Porslin.
Allt detta porslin jag har.
Kan öppna en egen retrobutik!


Men skam den som ger sig. Nu kan vi anvönda byrån som min morfars pappa har gjort.
Jag ser julsakerna.
Påsksakerna.
Scrapbookingsakerna
Träningskläder i lådor.
Dukar i en annan.
Strandtäcken.


Hittade också biöder från Cypern. 1986 och typ 25 kilo senare.
Det var då jag sprang 6-7 mil i veckan. Tränade dragkamp.
Cyklade överallt.
Det var då och nu är nu.

En stund var det tungt. Mina lådor jag har kvar efter min mamma.
Så jävla tungt.
Orkade knappt ens öppna dem. Än mindre gå igenom innehållet.
Det får bli en annan dag. 
Det såret har jag ingen ork, lust eller vilja att pilla på.
Det får vara.
11 år och fortfarande så smärtsamt.
Nu mot stan.
Jag ska möta kollegor och gå på Mia Sköringers No more fucks to give.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback