God morgon

Tre månader har gått sedan flytten.
Det var en intensiv och på olika sätt tuff dag.
Ett skadat knä. Ett hjärta i sorg. Många känslor ..
Men det gick tack vare mina fantastiska barn och underbara vänner.

Många kartonger och lådor var det. Förrådet är ff fullt.. men vinden e tom så dit kan jag bära upp en del.
Men först ska alla lådor gås igenom. Fem S metoden.
Spara.
Sälja.
Skänka. 
Sortera.
Slänga. 
Det har skruvats byråer.
Monterats soffa och säng.
Kökssoffan e målad.
Tavlor spikats.
Speglar satts upp.
Kuddar köpts, fått nya fodral. 
Blommor planterats.
Galgar införskaffats och kläder hängts upp.
Rullgardin monterats.
Gardinstänger.
Hyllor.
Puff beställts och kånkats hem.
Vänner har hälsat på.
Middagar lagats.
Bjudit på glöggmys. 
Post har kommit.
Räkningar betalts.

Att skapa ett hem nästan från scratch tar tid. Ska få lov att ta tid.
Viktigt att landa på de nya kvadraten innan man börjar fylla dem.
Nu är det snart jul, den första här i lägenheten.
Den kommer bli fin.
Nya val. Nya traditioner.
En ung klok kompis till ett av mina barn sa:
Elisabeth, det spelar ingen roll var du bor, det är du som gör det hemtrevligt och välkomnande.
Wow, vilka fina ord. Jag tackade när hen sa det till mig.

Fjärde advent.
Idag ska jag ta en kort sväng till stan. En liten klapp ska fixas.
Sen ska jag laga mat.
Rasta Zigge. 
Tvätta.
Njuta av dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback