Torsdag

Lunchade med Palle och Raphael - blev då inbjuden till ett event på Vallgatan12.
 
När jobbet var klart för dagen vandrade jag dit.
Cornelia var också medbjuden som BlueJams ansikte utåt. 😃
 
 
 
Antonio skulle hämta Cornelia från jobbet så han hakade på.
 
Mingel. Folk. Gästlista.
 
 
 
En skål med tefat! Barndom.
 
När eventet var över gick jag med Palle och Raphael till Puta Madre på Magasinsgatan.
Wow!
En Margarita före maten. Och vilken mat.
Seriöst - har nog aldrig ätit så mycket mat.
All mat presenterades av Jesper. Kocken.
Vilken kärlek till mat han har. Och kunskap.
Passion.
Vi satt mitt i matsalen och varje tallrik bar han själv ut .
Vi fick lite blickar - som vore vi recensenter av restauranger.
 
 
 
 
 
Gudomligt gott. Snyggt presenterat.
Kolla majsen m blasten kvar.
 
 
 
 
 
 
Pojkarna lyssnade när Jesper förklarade vad han serverade.
Någonstans här började jag fundera på hur länge jag skulle tvingas diska för att klara notan. Eller hur mycket pengar jag hade på kontot.
 
 
 
 
Krabba med mjukt skal som skulle ätas hel.
 
 
 
De där små musslorna var to die för goda.
Hembakade tortillas.
Smaker från himlen.
 
Och sen kom den. Den bästa rätten.
 
 
 
 
Ugnsbakad lammlägg.  16 timmar i 85 grader.
Den var sååå God. Men jag orkade inte äta den så Raphael ordnade en doggybag till mig.
Det blev dagens lunch.
 
 
 
 
 
De har nordens bredaste sortiment av Tequila.
 
 
 
Wow vilken kväll. Och jag slapp diska. Jag slapp betala för Jesper bjöd på denna avsmakningsmeny!
Tack för denna magiska upplevelse.
 
Idag fredag. Jobbat. Nu ska jag på middag.
Ska bli skoj. Dock ett aber - jag har beredskap.
Måtte inte telefonen ringa.
Ha en fin helg.

</div

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback