Vilken dag

Innan tåget gick mot Trollhättan var jag till Hemköp och Systemet.


Köpte bubbel. Apelsinjuice och vindruvor samt chips.
Mötte upp de andra tre. Vi var en decimerad Skara som åkte iväg.
Sjukdom.
Tävling.
Jobb.
Avsaknad av hundvakt.
Livets innehåll gjorde att vi var få.

På tåget dukade vi upp det jag handlat.
Mimosa! Bubbel m apelsinjuice. 
Bra start på dagen.

Hem till Camilla där och så Ulrika var.

På m förkläde. Fram m stenar och pensel.

Vi skulle måla. Vi fick fyra förlagor att välja mellan.




Akvarell.

Vi fick tolka målningen . Jag valde andra färger.



Den är felvänd på bilden. Höger sida ska vara neråt.




Löner.
Van Gogh.
Picasso - som ingen av oss valde 
Och någon med ett namn kg aldrig hade hört. Det var den jag valde.
Kul att skapa.

Vi åt lunch. Drack vin. Pratade och hade det mysigt.

Sen tog vi en promenad hit.



Älvhögsborg. Bowling. Två banor. Alltså hur svårt kan det vara?!? En slank klotet hit å än slank det ner i rännan.




Alltså - måste de vara så fula dessa bowlingskor?




Sara T vann.

Vi tog en promenad hem till Camilla via pizzerian . Hur det kom sig kan jag berätta en annan dag.




Mums så gott.




Skål och tack för idag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback