Lediga dagar

Jag har förmånen att önska arbetstid. Ofta får jag det jag önskat ibland får jag ändra lite . Det gör att jag kan  jobba nån timma extra här och där för att sen vara ledig.

Slutade 13 i onsdags och var sen ledig torsdag och fredag! Skönt.
 
Jessica hämtade mig i stan och sen åkte vi till systeryster i skogen.
 
Vi skulle gå igenom 10talet påsar m kläder som fanns kvar efter mamma.
 
Det blev både roligt och sorgligt.
Så mycket fint. Så mycket mamma 
Minnen.
Dofter.
 
Jag tog med mig ett par saker. Jessica hittade gardiner.
 
Vi tittade på massor av kort.
 
 
 
 
 
En liten bok som Kevin  har gjort tillsammans m mormor.
 
 
 
 
I min mammas kök ovanför spisen fanns en ventil och där bodde det en tomte. Han bodde där när vi var små också.
När barnen kom till mormor var det det första de kollade om tomten hade lämnat något till dem.
Här är det Felicia och Kevin som  e uppflugna på spisen.
Paket !!
Tomten lämnade allt möjligt. Godis. Böcker. Paket. Skattkartor.
En gång gick det en bana av en tråd runt i hela lägenheten som barnen fick följa för att till sist hitta en skattkista!
 
När mamma hade dött i dec 07 kom jag och barnen till lägenheten och vanan trogen  kollade de bakom luckan.
Vem som  blev mest förvånad på gränsen till chockad över att hitta tre påsar godis vet jag inte.
Barnen eller jag ?!?
 
 
 
 
 
Badflickan Cornelia!
 
 
 
 
 
Kusin Mia och Fredrik.
 
 
 
 
 
Djungelflickor - Cornelia Johanna och Olivia.
De träffas än idag. Med eller utan hundar.
 
 
 

Kevin och mormor. Älskar bilden. Så fin.

Kärlek.
 
 
 
 
 
Min morfar och mormor. Hilding och Viola.
Morfar - vilken gubbe med så mycket bus i blicken. Snidade vrinjular. Slipade lien på slipstenen som jag fick dra.
Mormor - en riktig bulltant. Bakade. Virkade. Sydde. Lärde mig att sy och spela tvåmanswhist.
Älskade att vara hos dem.
Koka kaffe i visseljohannan sittandes på en awab-pall.
 
 
 
 
 
Att få tid med ett barn/ungdom i taget är underbart. Att få lyssna på deras tankar om livet.
Coacha. 
Lära mig.
Vi åkte till Skatås Kevin och jag. Kaxiga valde vi milen!
Gah - 2 timmar tog det men vilken fantastisk promenad med underbart samtal. Tack Kevin.
 
Fredag - huset fyllt av hundar. Zoe och Zack.
 
 
 
 
 
När de gått hem blev Zigge kung av soffan.
Felicia och jag handlade fredagsmys. Hon dammsög när jag körde Kevin till sin kompis Gustaf i Kärra.
Jag sanerade två toaletter och hängde in nyköpta handdukar från Rusta.
 
Hämtade Cornelia från jobbet och Linnea.
 En kompis till Felicia.
Vi hade tapasmys till Idol.
 
 
 
 
 
Gott.
 
Felicia bjöd på blått vin !
 
 
 
 
 
Var mer roligt att titta på än att dricka.
Tjejerna roade sig och jag kollade Designated survivor på Netflix.
 
Körde hem Linnea och somnade sen gott.
Idag lördag har jag ätit frukost och kört Cornelia till jobbet.
Vad mer jag ska fylla dagen  med vet jag inte. Får ta den som den kommer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback