Ny vecka

Mer vila. Det går åt rätt håll men jag e så otålig.

Vill bli frisk nu. Vill jobba igen. Nu!
Jag förstår att vila och sjukgymnastik är det jag behöver. I kombination m tens och vila.
Men det är så tråkigt att vara hemma.
Iaf när jag typ inget kan göra.




Kaffe. Kaffe. Doftljus och morgontv. My New best friends.




Det kostar att vara sjuk 😯
Idag kunde jag kolla lönen - blir ett tapp. Men samtidigt är det fantastiskt att jag ändå får lön när jag är hemma.
Denna veckan går försäkringskassan in och betalat min sjukersättning.
När nu den kommer att betalas ut...




Denna kloka kvinna var på tv4 imorse.
Christina Stielli.




Enkla tips. Gäller att omsätta dem i praktiken.
Sociala relationer berikar oss. Och är viktiga.

Jag är tacksam för många saker.
Jag ska påminna mig om detta. Varje dag.




I lördags var jag förbi mammas grav. Satte en vårblomma. Tände ett ljus.
Kontemplerade.

Det hade blåst ner en del Björkö vistats från träden vid mammas grav. Jag plockade ihop dem.
Tog med hem.




Ska få bli till ett påskris.

Övningsköra ska vi äta oss på. Cornelia måste få bli klar med sitt körkort.

Ha en fin måndag.

Jag blir glad om du lämnar en liten kommentar. 😊


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejhej synd om dig som har ont saknar dig som tolk! Längesen du va hos oss på Formverkstan. Älskar språket du skriver på. Kort o koncist o målande. Krya på dig o kom snart o jobba hos oss! Rosemarie Markert

Svar: Jag ska göra mitt bästa för att snart komma till er och tolka. Skoj att du gillar mitt sätt att skriva. Jag gillar ord. Kram
Elisabeth T

2017-03-21 @ 13:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback