Auktorisationen

Igår kom det post.

 
 
 
 
 
Jag kommer ihåg att jag fixade med detta när jag var sjukskriven. Hämtade in intyg på att jag har arbetat som tolk. Det ska redovisas. Och betalas för.
 
 
 
 
 
Jag är stolt över att jag är auktoriserad. Under många år drev Sveriges teckenspråkstolkars förening denna fråga.  Att möjliggöra en auktorisation. Det var en del av vår professionaliseringsprocess - att gå från ett kall till ett yrke.
Något att vara stolt över.
 
Jag blev inte en bättre tolk bara för att jag är auktoriserad. Det är min egen känsla som är förändrad. 
 
Idag är det fredag och helgen ligger framför oss. Den är fulltecknad. Jag ska baka. Laga mat. Baka. Handla. Skura utemöbler. Köpa lite blommor. Kuddar.
Bygga lite. Städa. Dricka ett glas vin.
Och som tur är är jag inte ensam att göra detta. Hela la famiglia ska fixa å trixa inför nästa veckas begivenheter - Cornelias student. 
 
Igår var jag på studentuppvaktning av Fabian. Bilder kommer.
 
Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback