Semester

Sedan jag kom hem från BoaVista har jag gjort lite å ingenting.

Jo jag har städat upp vårt sovrum.




Jag började längst in i ena hörnet och jobbade mig utåt.
Tillfälligt kaos uppstod men i slutänden blev det fint.
Rensade garderoben. Vem ihop kläder. Skänkte en del.
Kastade något. Och gav bort något.
Köpte gardiner på Rusta och satte upp dem efter att jag Internet putsat fönstret.
Sen på jag mig i den renböddade sängen och kollade serier.

Hälsat på Marie. Vi köpte mat på den lokala thaikrogen. Åt mat och sätt sen på balkongen i flera timmar å pratade. Kevin körde mig dit och hämtade mig.
Jag har hämtat Kevin och Christian på Landvetter. De hade varit i Marbella.

Onsdagen hade jag blivit bjuden till Åsa på sconesfika. Vi satt på hennes uteplats i fyra timmar! Som vi pratade. Samtal som böljade upp, ner, ytligt, djupt. Skratt och allvar. Så befriande härligt.
Hem å bytte om för att möta upp Sofia. Hon är mamma till Paulina, Cornelias kompis. Vi har träffats några gånger och det är alltid lika trevligt att mötas.
Vi strosade på Linne innan vi satte oss för att äta mat.
Prat. Prat och mer prat.
Kevin kom för att hämta en dörrnyckel. Han ,Christian och Gustaf hade varit och tatuerat sig. En sol på fotens insida som symbol för BK Solstråle och deras vänskap. Sen flög han till Umeå för att träffa Klara och hennes familj.

De två gjorde en utflykt till mitt älskade Tvärålund.




De besökte dammen. Köpte palt. Kastade sten i pluppån. Fotade mycket. Barndomsminnen.

Jag var hos Lotta på tisdagen och då bestämde vi oss för att gå på spa . Lotta bokade in oss på Arken. Det var min 50års present.
Mysigt att vara tillsammans en hel dag. Vädret var perfekt för detta.
Vi avslutade det med en god lunch.

Cornelia har varit hos Christian hela veckan. Hans föräldrar är i Kroatien så då passar de på att vara där själva.
Felicia har umgåtts med vänner. Hämtar henne efter en krogrunda.
Kollat serier.
Kollat friidrotts VM.

Igår lagade Felicia mat. Hon förberedde allt och Kevin och Cornelia lagade den.
Dagen hade vi varit på Lager 157 i Kållered. Handlade kläder. Mat och en matta att ha på altanen. Den var på rea för 99 kr. 
Köpte m oss bullar och för till farmor. Där fikade vi. Kevin plockade äpplen.




Vi fick med oss en burk äpplemos hem. Gott.

En sväng till mamma grav där ut satte en solcells lampa. Hoppas den funkar och får var kvar. Den andra blev stulen.




Det doftade gott när jag kom hem. Vi åt middag tillsammans när Felicia kom hem. Hon var barnvakt för Matilda och Emelie.

Sen hamnade vi på altanen. Och där satt vi hela kvällen och en stund in på natten.




Tände flamingosarna. Pratade. Spelade musik och drack rosévin.
Vilken kväll. En sådan glädje att få hänga med våra fina barn. En ren ynnest.

Idag var jag lite tung i huvudet när jag vaknade men att vakna med Cornelia bredvid sig gjorde mig glad.
Hon passar på att sova där när pappa Antonio är på Kapverde.
Nu jobbar hon. Felicia har kollat serie på tv och nu kom en kompis hit.
Kevin blev häntad av Rasmus. De skulle möta upp William och sen skulle de ev åka till Styrsö där Rasmus familj har sommarhus.
Själv har jag legat på altanen. Läst tidning. Slösurfat. Läst bok.
Nu ska jag kolla ett avsnitt av Homeland.

Jag ska hämta Cornelia efter jobbet. Sen blir det middag sen får vi se om det blir en repris på altanhänget.

Imorgon ska jag till moster och morbror i Mölnlycke.




Zigge njuter av sol och sällskap.

Ha en fin fortsättning på dagen. Kram 


Kommentarer
Postat av: Camilla Lans

Låter som en härlig blandning av sysselsättning den sista delen av semestern! Att plocka äpplen, mums!
Hälsa FKC och C från mig! ;)

2017-08-08 @ 15:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback