Igår var det 12 november

ETT datum. En dag.
För mig kommer den alltid ha två sidor. En av glädje. Och en av sorg.

Glädje för att det är Johan och Vincent födelsedag. Johan fyllde 36 igår och Vincent fyra.
Två fina killar. Stort grattis till er. 🎈🎈🎈

Sorg för att det var denna dag någon tog min mamma ifrån mig. Någon höjde sin hand och slog henne i bakhuvudet. Med en glashammare. Någon tog hennes väska och lämnade min mamma kvar på marken. Någon sprang från platsen bort mot Svaleboskogen där väskan länsades.
Någon hittade en hundralapp eller två i väskan. Resten av pengarna låg i fickan på min mammas kappa.
Josef hittade mamma irrandes på parkeringsplatsen. Följde henne hem. Bad att få ringa oss, hennes barn. För det kommer jag alltid att vara tacksam. Att han ringde. Stannade kvart hos mamma tills vi kom. Min bror och jag.
Jag följde med mamma till Sahlgrenska. Det var kväll. Mörk novemberkväll.
Mörkt.
Mamma fick all den vård hon behövde. Samt omtanke och vård. Det fick jag också av den tatuerade skallige vaktmästaren - han som la sin arm runt mig när mamma rullades in på operation. Följde med mig tillbaka till akuten.
Resten av denna berättelse känner ni till.
Sorg - mamma dog en månad senare.

En dag. Ett datum. Med två sidor men jag väljer sidan fylld av glädje.

Var rädd om Dig. Ta hand om varandra.
Gläds över livet.
💖💖💖


Kommentarer
Postat av: Sara

Dina ord - tårarna stiger i ögonen ❤️

2016-11-15 @ 21:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback